
Piłka nożna - Liga Okręgowa
Jakość nie tylko na boisku, czyli... marketingowe rewolucje!
Aby – choć na chwilę – odetchnąć od wszelkich boiskowych spraw postanowiliśmy podpatrzeć jak kluby sobie radzą "w internetach". A niektóre z nich naprawdę zasługują na uwagę.
Zapora Wapienica – 10 drużyna bielskiej A-klasy. Wszyscy ich chwalą za ładną grę, lecz ta w rundzie wiosennej nie przynosi punktów. Podobnie jak ... świetne materiały wideo wapieniczan. Gdyby tylko to brać pod uwagę Zapora spokojnie mogłaby rywalizować w IV lidze. Skróty meczów nie robią w 2019 roku już takiego efektu "Wow", aczkolwiek wysokiej jakości kulisy spotkań czy ciekawa seria "sam na sam" już tak.

Nie tylko Zapora trzyma wysoki poziom marketingowy w bielskiej A-klasie. Świetną "robotę" robi strona na Facebooku "Łączy nas Międzyrzecze". Oprócz skrótów czy ciekawych grafik możemy też dostrzec filmiki zapowiadające mecze. A te robią wrażenie.

Równie rewelacyjnie co na boisku spisuje się w social media beniaminek bielskiej Serie A - Rotuz Bronów. Klub ten w ostatnich latach przyzwyczaił nas do pewnych innowacji, choćby do graficznie przedstawionego składu, ale na podkreślenie zasługuje cały fanpage Rotuza, który jest prowadzony – jak na realia a-klasowe – bardzo sprawnie. W Bronowie jednak nie zapominają o tradycyjnych formach marketingu.

Dużo, nie tylko na boisku, dzieje się również w cieszyńskiej A-klasie. Na szczycie tabeli znajdują się ekipy z Cieszyna i Strumienie i jakby nie patrzeć – ich strony na Facebooku robią także największe wrażenie. Nam najbardziej przypadły do gustu grafiki tworzone przez Piasta i Wisłę.


Przechodzimy klasę wyżej, a mianowicie do "okręgówki". Tam z kolei zrobiło się ostatnimi czasy... międzynarodowo. Wszystko za sprawą Czarnych Jaworze. Zimą do jaworzan dołączył Japończyk Junichi Ikeda. A, że działacze w Jaworzu należą do ambitnych... Czarni wprowadzili na swojej stronie możliwość tłumaczenia na język japoński (angielski i niemiecki) oraz wszystkie posty na "fejsie" publikowane są po polsku i... japońsku.

Miło także zagląda się na fanpage Spójni Zebrzydowice. Już od dłuższego czasu grafiki zebrzydowiczan to istna czołówka BLO.

W Internecie "bryluje" także BKS Stal. Los tak chciał, iż nowa strona klubu znad Białej ruszyła... akurat po degradacji do "okręgówki". Jest ona jednak prowadzona w sposób bardzo profesjonalny i prezentuje się ona naprawdę nieźle. W bialskiej Stali nie zapominają także o SM. BKS ostatnimi czasy ruszył z Instagramem, a na Facebooku możemy zauważyć ciekawe nowinki, jak np. zdjęcia 360 stopni.

Fajnie widzieć, że te nasze rozgrywki są tak dobrze "opakowane" nie tylko przez media, ale i też przez same kluby. Co równie warte podkreślenia, ludzie, którzy robią powyższe rzeczy często wykonują je - tylko - z pasji. Wszystkich klubów z naszego regionu, które ciekawie działają w Internecie niestety nie udało nam się zmieścić, ale ... być może za kilka tygodni powstanie II część "Marketingowych Rewolucji"?

Nie tylko Zapora trzyma wysoki poziom marketingowy w bielskiej A-klasie. Świetną "robotę" robi strona na Facebooku "Łączy nas Międzyrzecze". Oprócz skrótów czy ciekawych grafik możemy też dostrzec filmiki zapowiadające mecze. A te robią wrażenie.

Równie rewelacyjnie co na boisku spisuje się w social media beniaminek bielskiej Serie A - Rotuz Bronów. Klub ten w ostatnich latach przyzwyczaił nas do pewnych innowacji, choćby do graficznie przedstawionego składu, ale na podkreślenie zasługuje cały fanpage Rotuza, który jest prowadzony – jak na realia a-klasowe – bardzo sprawnie. W Bronowie jednak nie zapominają o tradycyjnych formach marketingu.

Dużo, nie tylko na boisku, dzieje się również w cieszyńskiej A-klasie. Na szczycie tabeli znajdują się ekipy z Cieszyna i Strumienie i jakby nie patrzeć – ich strony na Facebooku robią także największe wrażenie. Nam najbardziej przypadły do gustu grafiki tworzone przez Piasta i Wisłę.


Przechodzimy klasę wyżej, a mianowicie do "okręgówki". Tam z kolei zrobiło się ostatnimi czasy... międzynarodowo. Wszystko za sprawą Czarnych Jaworze. Zimą do jaworzan dołączył Japończyk Junichi Ikeda. A, że działacze w Jaworzu należą do ambitnych... Czarni wprowadzili na swojej stronie możliwość tłumaczenia na język japoński (angielski i niemiecki) oraz wszystkie posty na "fejsie" publikowane są po polsku i... japońsku.

Miło także zagląda się na fanpage Spójni Zebrzydowice. Już od dłuższego czasu grafiki zebrzydowiczan to istna czołówka BLO.

W Internecie "bryluje" także BKS Stal. Los tak chciał, iż nowa strona klubu znad Białej ruszyła... akurat po degradacji do "okręgówki". Jest ona jednak prowadzona w sposób bardzo profesjonalny i prezentuje się ona naprawdę nieźle. W bialskiej Stali nie zapominają także o SM. BKS ostatnimi czasy ruszył z Instagramem, a na Facebooku możemy zauważyć ciekawe nowinki, jak np. zdjęcia 360 stopni.

Fajnie widzieć, że te nasze rozgrywki są tak dobrze "opakowane" nie tylko przez media, ale i też przez same kluby. Co równie warte podkreślenia, ludzie, którzy robią powyższe rzeczy często wykonują je - tylko - z pasji. Wszystkich klubów z naszego regionu, które ciekawie działają w Internecie niestety nie udało nam się zmieścić, ale ... być może za kilka tygodni powstanie II część "Marketingowych Rewolucji"?