Pozycjonowanie strony internetowej w realiach 2022 roku – trendy i podstawy
Ostatnie dwanaście miesięcy kojarzymy przede wszystkim z lockdownami i obostrzeniami, jednakże walka z pandemią odbiła się także na świecie promocji sieciowej. Wiele biznesów stacjonarnych w odpowiedzi na zamrażanie gospodarki przeniosło całkowicie swoją działalność do świata WWW. Skutkiem tego exodusu jest jeszcze większe zainteresowanie marketingiem sieciowym i pozycjonowaniem stron. Poniżej postaramy się przybliżyć kilka ważnych metod na osiąganie wysokich lokat.
Dostosuj marketing treści do nowych sposobów wyszukiwania
Content marketing to niezmiennie „król sieci”, niewiele osób zwraca jednak uwagę, że nieustannie zmieniają się warunki i czynniki wpływające na to, jak powinien wyglądać idealny tekst lub materiał multimedialny. Badania przeprowadzone przez Google pokazują na przykład, że ponad połowa internautów przynajmniej raz dziennie korzysta z wyszukiwania głosowego. Asystent Google, Siri i Alexa mają pełne ręce roboty. Zapytania dotyczą w znacznej większości wiadomości ze świata oraz konkretnych miejsc i produktów.
„Coraz częściej mówi się również o możliwości dokonywania zakupów wyłącznie z pomocą mowy, co póki co wydaje się jeszcze pieśnią przyszłości. Warto zauważyć jednak, że już dziś różnica pomiędzy voice searches a standardowymi wyszukiwaniami sprawia, że nierzadko jesteśmy zmuszeni do dopasowania treści strony wraz ze słowami kluczowymi do potrzeb dłuższych i bardziej kolokwialnych zapytań.”
Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/
W cieniu „pozycji zero” słowa kluczowe nadal rządzą pozycjonowaniem!
Przeszło połowa wyszukiwań w Google w poprzednim roku zakończyła się bez konieczności przechodzenia internauty na konkretną stronę. Wszystko to dzięki tzw. „pozycji zero”, czyli pokazywaniu przez korporację z Moutain View odpowiedzi na zapytania bezpośrednio na stronie SERP. Tego rodzaju wycinki z poszczególnych stron są przez wielu uważane za kontrproduktywne, w rzeczywistości jednak przy odpowiednim doborze słów kluczowych możemy z ich pomocą przekonać internautę do kliknięcia w link prowadzący na naszą stronę.
Oczywiście wymaga to doświadczenia ze strony copywritera oraz skutecznej analizy słów kluczowych, które wciąż mają ogromne znaczenie w walce o pozycję. Wszystkich potrzebnych fachowców znajdziesz pod jednym adresem, jeśli zdecydujesz się na pomoc profesjonalnej agencji interaktywnej, takiej jak wrocławski AFTERWEB. Dzięki specjalistom Twoja witryna już dziś może zamienić się w efektywne narzędzie sprzedaży!