Dostosuj marketing treści do nowych sposobów wyszukiwania

Content marketing to niezmiennie „król sieci”, niewiele osób zwraca jednak uwagę, że nieustannie zmieniają się warunki i czynniki wpływające na to, jak powinien wyglądać idealny tekst lub materiał multimedialny. Badania przeprowadzone przez Google pokazują na przykład, że ponad połowa internautów przynajmniej raz dziennie korzysta z wyszukiwania głosowego. Asystent Google, Siri i Alexa mają pełne ręce roboty. Zapytania dotyczą w znacznej większości wiadomości ze świata oraz konkretnych miejsc i produktów.

„Coraz częściej mówi się również o możliwości dokonywania zakupów wyłącznie z pomocą mowy, co póki co wydaje się jeszcze pieśnią przyszłości. Warto zauważyć jednak, że już dziś różnica pomiędzy voice searches a standardowymi wyszukiwaniami sprawia, że nierzadko jesteśmy zmuszeni do dopasowania treści strony wraz ze słowami kluczowymi do potrzeb dłuższych i bardziej kolokwialnych zapytań.”

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

W cieniu „pozycji zero” słowa kluczowe nadal rządzą pozycjonowaniem!

Przeszło połowa wyszukiwań w Google w poprzednim roku zakończyła się bez konieczności przechodzenia internauty na konkretną stronę. Wszystko to dzięki tzw. „pozycji zero”, czyli pokazywaniu przez korporację z Moutain View odpowiedzi na zapytania bezpośrednio na stronie SERP. Tego rodzaju wycinki z poszczególnych stron są przez wielu uważane za kontrproduktywne, w rzeczywistości jednak przy odpowiednim doborze słów kluczowych możemy z ich pomocą przekonać internautę do kliknięcia w link prowadzący na naszą stronę.

Oczywiście wymaga to doświadczenia ze strony copywritera oraz skutecznej analizy słów kluczowych, które wciąż mają ogromne znaczenie w walce o pozycję. Wszystkich potrzebnych fachowców znajdziesz pod jednym adresem, jeśli zdecydujesz się na pomoc profesjonalnej agencji interaktywnej, takiej jak wrocławski AFTERWEB. Dzięki specjalistom Twoja witryna już dziś może zamienić się w efektywne narzędzie sprzedaży!