Kross czyli uniwersalny

To zupełnie nie bez powodu opinia często spotykana, że rower kross uznaje się za komfortowy, trwały i solidny. Docenia się też jego uniwersalny charakter. Sięgnąć po niego możemy wtedy, gdy decydujemy się na czysto amatorską jazdę na rowerze. Dotyczy to zarówno kilkukilometrowych tras, jak i przestrzeni miejskiej. Jest to rower bez skomplikowanych „bajerów”, wyposażony jednak w amortyzatory przednie. O czym warto pamiętać, te nie sprzyjają ekwilibrystyce w takim stopniu, jak ma się to w przypadku typowo górskich modeli.

Krossa chętnie wybierają jednak o dziwo również „wyczynowcy”. Dlaczego tak się dzieje? Choćby z tego względu, że rowery krossowe zaprojektowano tak, by zapewniały dużą szybkość na nawierzchni stabilnej (przy tym niekoniecznie asfaltowej!).

Jak trik to bmx

Skoro o zmyślnych akrobacjach na rowerze słowo się rzekło, to udajemy się na pobliski skatepark. Tam bmx niezmiennie od lat króluje. Jego popularność po części ma związek z prostotą, a więc brakiem przerzutek czy hamulców, co z kolei znacznie ułatwia użytkowanie. Posiadanie roweru typu bmx nie niesie też ze sobą dużych kosztów utrzymania, a ewentualne naprawy nie są czynnością skomplikowaną. Niewielkie, 20-calowe koła, specjalne rurki w osi kół, kierownica o specyficznym kształcie – bmx zwyczajnie da się lubić.

Moc w górach

Kiedy sięgamy po rower z myślą o górskich szaleństwach zawsze towarzyszy nam adrenalina. Frajdę odczuć możemy jeszcze większą, gdy sięgniemy po model zgodny z zamierzeniami odnośnie samej jazdy.

Zwolennikom agresywnej i dynamicznej jazdy w terenie zalecamy sprawdzenie roweru mtb xc – w wersji hardtail lub full. Z jednej strony mamy więc typ ze sztywną ramą idealny do pokonywania wymagających podjazdów, z drugiej – wszechstronne połączenie jazdy widowiskowej z efektywną.

Połączenie umiejętnego zjeżdżania ze ścieżek (jednakże bez dużych „hopów”) z górską wspinaczką zapewni trail. Dodatkowy atut wart rozważenia w przypadku trailówki to niższa waga.
 
Rower enduro to dla odmiany „maszyna” na naprawdę ciężki i dający w kość teren. Solidne amortyzatory o skoku co najmniej 140mm z przodu i nieco wyższym wskaźniku z tyłu pozwolą na pokonanie nawet wymyślnych przeszkód przy zachowaniu dużej prędkości. Za enduro nie bez przyczyny kieszeń trochę nadwyrężymy. Czyż jednak wyjątkowe doznania nie są bezcenne?