Tradycyjny koszyk na małe zakupy

Jeśli chodzi o codzienną rekreację, a także możliwość przewiezienia niedużych zakupów, znakomicie nadają się do tego rowery miejskie. Zwykle wystarczy koszyk umieszczony na kierownicy, który dodaje jednośladowi klasycznego uroku, a w grę wchodzi również wykorzystanie bagażnika. Przy stosunkowo lekkim ładunku użytkownik roweru porusza się z odpowiednim poziomem komfortu.

Sakwy rowerowe na dłuższe wyprawy

Co innego w przypadku długich, liczących przynajmniej 2-3 dni wypraw rowerowych. Ich entuzjaści najczęściej wybierają rowery trekkingowe, crossowe lub gravel. Wszystkie te modele są stosunkowo wygodne, a dobrze radzą sobie wszędzie, gdzie istnieją choćby częściowo utwardzone szlaki.

Niezbędny bagaż najlepiej umieścić w sakwach rowerowych – tylnych, montowanych do bagażnika lub dodatkowo przednich – montowany do widelca, o ile rower nie posiada amortyzatora. W grę wchodzą także torby montowane do siodła, do kierownicy lub pod górną rurą ramy. Każdy entuzjasta dłuższych wypraw wśród tych rozwiązań znajdzie dla siebie najbardziej optymalną konfigurację.

Rower elektryczny cargo po mieście jej na wycieczki

Jeszcze inne rozwiązania są dostępne, gdy celem rowerzysty jest przewożenie stosunkowo ciężkich ładunków po mieście lub zabieranie bagażu na jednodniowe wycieczki rowerowe po utwardzonych drogach. Najlepszym wyborem wydaje się wówczas rower typu cargo, a zwłaszcza rower elektryczny cargo. Skoro ładunek stanowi spore obciążenie, a rowerzysta nie jest profesjonalistą, dodatkowa moc silnika elektrycznego z pewnością się przyda.

Rowery elektryczne cargo posiadają solidną przestrzeń bagażową umieszczoną pomiędzy kierownicą a przednim kołem, albo są wyposażone w solidnych rozmiarów tylny bagażnik. Tego typu jednoślady mają podwójne zastosowanie, bo poza transportem dużych, ważących nawet kilkadziesiąt kg towarów, znakomicie nadają się do przewożenia mniejszych dzieci zastępując niewygodne przyczepki.