Zabytkowy Konkurs Elegancji
Beskidzkie ulice przemierzały w ostatnich dniach robiące wrażenie zabytkowe pojazdy. Punktem kulminacyjnym 37. Międzynarodowego Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych był Konkurs Elegancji.
Tradycyjnie wspomniane wydarzenie odbyło się na Placu Ratuszowym w Bielsku-Białej. Kilkunastu uczestników Rajdu, w tym z Polski, zostało nagrodzonych przez jury. W tym zaszczytnym gronie znaleźli się (w kolejności – nazwisko, imię, samochód, rok produkcji i kraj):
- Kania Piotr, Ford A, 1931 (PL)
- Zabran Pavel, Auburn 6-66, 1928 (CZ)
- Rajchel Janusz, DKW F1 sport, 1930 (PL)
- Barski Piotr, Opel super 6, 1938 (PL)
- Tous Zdenek, Wanderer W40 cabrio, 1936 (CZ)
- Stonawsky Jiri, Skoda 430, 1932 (CZ), Puchar sponsora Skoda Korczyk
- Martinek Małgorzata, Polski Fiat 508, 1935 (PL)
- Kolar Bivoj, Ford A, 1928 (CZ)
- Maralik Ales, Tatra 87, 1947 (CZ)
- Sitte Urlich, Bristol 2l, 1950 (D)
- Pavlushik Eugege, Volga Gaz 21, 1960 (BY)
- Stelmach Jochann. Mercedes 220S, 1956 (PL)
- Wiśniewski Zbigniew, Triumph Herald, 1965 (PL)
- Ważyński Bartłomiej, Borgward Izabella, 1961 (PL)
- Langer Mariusz, Mercedes 190SL, 1961 (PL)
- Kubizniak Zdenek, Tatra 603, 1977 (CZ)
- Stryczak Marcin, Porsche 911, 1966 (PL)
W klasyfikacji generalnej Rajdu na podium znaleźli się: 1. Zawadzki Jakub, Citroen AC4, 1929 2. Stryczak Marcin, Porsche 911, 1966 3. Tous Zdenek, Wanderer w40, 1936
Dodatkowo uczestników klasyfikowano w innych kategoriach: Mistrzostwa Polski w 4 klasach, próby sportowe w 4 klasach, klasyfikacja zagraniczna w 4 klasach, klasyfikacja FIVA w 3 klasach, puchar pań, puchar pechowca, puchar specjalny za najdalszy dojazd (z Mińska). Na rajdzie obecny był międzynarodowy obserwator z ramienia federacji FIVA, Gerhard von Ackern z Niemiec, który wyraził bardzo pozytywną opinię o wydarzeniu w Beskidach.
Niebawem relacja zdjęciowa z 37. Międzynarodowego Beskidzkiego Rajdu Pojazdów Zabytkowych.