Akcja „Dorzuć misie” na meczu z Wisłą Kraków
W piątek, 27 października na Stadion Miejski w Bielsko-Białej zawita akcja “Dorzuć misie” organizowana przez Fundację STS. Polega ona na przyniesieniu przez kibiców maskotek, które po gwizdku kończącym pierwszą połowę wylądują na murawie stadionu. Za każdego pluszaka Fundacja STS przekaże 5 zł na wybrany przez klub cel.
Domowy mecz bielszczan z gośćmi z Krakowa będzie dla wszystkich kibiców „Górali” wyjątkowy. Przynosząc na mecz pluszaka będą oni mogli wesprzeć Stowarzyszenie Teatr Grodzki, który od lat współpracuje z lokalnym klubem. W trakcie przerwy spotkania odbędzie się bowiem piąta odsłona akcji “Dorzuć misie” organizowanej przez Fundację STS – Zachęcamy wszystkich naszych kibiców, którzy wybierają się na mecz z Wisłą, by zabrali ze sobą pluszaki i na znak spikera rzucili je w przerwie meczu na murawę – mówi Bogdan Kłys, prezes Podbeskidzia.
Fundacja STS za każdą maskotkę przekaże 5 zł na Stowarzyszenie Teatr Grodzki, które prowadzi programy edukacyjne i artystyczne dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji życiowej, osób niepełnosprawnych, ofiar uzależnień, osób starszych i innych grup potrzebujących wsparcia. Misie rzucone na murawę trafią natomiast do osób potrzebujących.
– Jako zaangażowany sponsor, dzięki takim właśnie akcjom, po raz kolejny wychodzimy poza ramy umowy sponsorskiej i angażujemy społeczność kibicowską klubu i regionu. Cel jest szczytny – pomagamy Stowarzyszeniu Teatr Grodzki. Jako firma odpowiedzialna społecznie, chętnie angażujemy się w inicjatywy, które niosą za sobą realne wsparcie, a które wpisują się w realizowaną przez nas strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Liczymy na to, że kibice z Bielska nie zawiodą i przyniosą na piątkowy mecz wiele pluszaków. To od nich zależy, ile pieniędzy trafi wybranego beneficjenta – komentuje Paweł Rabantek, dyrektor marketingu w STS.
W trakcie czterech odsłon akcji „Dorzuć misie” w Lubinie, Kielcach, Częstochowie i Białymstoku zebrano 120 666 maskotek. Tym samym, na konta osób potrzebujących trafiło 603 240 zł.
Idea akcji pochodzi z rozgrywek hokejowych, jednak różni się tym, że pluszowe maskotki rzucane są, gdy gospodarze strzelą pierwszego gola. Co więcej, w przypadku meczu Podbeskidzia każdy pluszak będzie stanowił równowartość wsparcia finansowego przekazanego przez Fundację STS. Organizator akcji wraz z klubem, w tygodniu poprzedzającym akcję, będą prowadzić intensywną komunikację w mediach społecznościowych zachęcającą kibiców do przyjścia na mecz z Wisłą Kraków i przyniesienia maskotek, które w przerwie wylądują na murawie. Organizatorzy proszą, by wszystkie maskotki były czyste i szczelnie zapakowane w foliowe opakowania (by w razie opadów się nie ubrudziły).