Domowy mecz bielszczan z gośćmi z Krakowa będzie dla wszystkich kibiców „Górali” wyjątkowy. Przynosząc na mecz pluszaka będą oni mogli wesprzeć Stowarzyszenie Teatr Grodzki, który od lat współpracuje z lokalnym klubem. W trakcie przerwy spotkania odbędzie się bowiem piąta odsłona akcji “Dorzuć misie” organizowanej przez Fundację STS – Zachęcamy wszystkich naszych kibiców, którzy wybierają się na mecz z Wisłą, by zabrali ze sobą pluszaki i na znak spikera rzucili je w przerwie meczu na murawę – mówi Bogdan Kłys, prezes Podbeskidzia.

 

Fundacja STS za każdą maskotkę przekaże 5 zł na Stowarzyszenie Teatr Grodzki, które prowadzi programy edukacyjne i artystyczne dla dzieci i młodzieży w trudnej sytuacji życiowej, osób niepełnosprawnych, ofiar uzależnień, osób starszych i innych grup potrzebujących wsparcia. Misie rzucone na murawę trafią natomiast do osób potrzebujących. 


Jako zaangażowany sponsor, dzięki takim właśnie akcjom, po raz kolejny wychodzimy poza ramy umowy sponsorskiej i angażujemy społeczność kibicowską klubu i regionu. Cel jest szczytny – pomagamy Stowarzyszeniu Teatr Grodzki. Jako firma odpowiedzialna społecznie, chętnie angażujemy się w inicjatywy, które niosą za sobą realne wsparcie, a które wpisują się w realizowaną przez nas strategię społecznej odpowiedzialności biznesu. Liczymy na to, że kibice z Bielska nie zawiodą i przyniosą na piątkowy mecz wiele pluszaków. To od nich zależy, ile pieniędzy trafi wybranego beneficjenta – komentuje Paweł Rabantek, dyrektor marketingu w STS.

 

W trakcie czterech odsłon akcji „Dorzuć misie” w Lubinie, Kielcach, Częstochowie i Białymstoku zebrano 120 666  maskotek. Tym samym, na konta osób potrzebujących trafiło 603 240 zł. 


Idea akcji pochodzi z rozgrywek hokejowych, jednak różni się tym, że pluszowe maskotki rzucane są, gdy gospodarze strzelą pierwszego gola. Co więcej, w przypadku meczu Podbeskidzia każdy pluszak będzie stanowił równowartość wsparcia finansowego przekazanego przez Fundację STS. Organizator akcji wraz z klubem, w tygodniu poprzedzającym akcję, będą prowadzić intensywną komunikację w mediach społecznościowych zachęcającą kibiców do przyjścia na mecz z Wisłą Kraków i przyniesienia maskotek, które w przerwie wylądują na murawie. Organizatorzy proszą, by wszystkie maskotki były czyste i szczelnie zapakowane w foliowe opakowania (by w razie opadów się nie ubrudziły).